
Smil og fællesskab sender Aalborg Lufthavn i toppen som en af Danmarks bedste arbejdspladser
Aalborg Lufthavn er netop blevet kåret som en af Danmarks bedste arbejdspladser – og det er ikke uden grund. I lufthavnen hænger medarbejdertrivsel og kundeoplevelser sammen. Her er det en bærende filosofi, at den gode kundeoplevelse begynder med den engagerede medarbejder, der møder kunden med et smil.
Kundeoplevelser i verdensklasse er en integreret del af kulturen i Aalborg Lufthavn. Uanset funktion eller afdeling arbejder lufthavnens medarbejdere sammen mod ét klart mål: at levere den bedst mulige oplevelse for kunderne – hver dag. Det fælles formål skaber ikke kun stolthed, men også en stærk følelse af fællesskab og ansvar. Det er bland andet dette, der gør, at Aalborg Lufthavn nu, gennem ”Great Place to Work”, kan kalde sig en af Danmarks bedste arbejdspladser.
- I Aalborg Lufthavn er den medarbejder, der står overfor kunden utrolig vigtig. Her er vi i Aalborg Lufthavn efterhånden kendt for vores smilende og imødekommende medarbejdere, hvor smilet ikke kun er en del af uniformen, men en del af vores DNA – skabt af et stærkt fællesskab og glæden ved at gå på arbejde. Vi er derfor stolte af kåringen, men selvfølgelig kan vi blive endnu bedre, så arbejdet fortsætter, udtaler lufthavnsdirektør Niels Hemmingsen.
Glade medarbejdere – glade kunder
Dykker man lidt ned i medarbejderundersøgelsen, som blev foretaget af Great Place to Work, og nu har ledt til den nye certificering, svarede hele 98 % af medarbejderne, at de oplever, at kunderne hver dag får en god service – selv når der er travlt. Samtidig føler 94 procent, at kollegerne virkelig bekymrer sig om hinanden, og 91 % har tillid til, at ledelsen gør det rigtige og spiller med åbne kort.
En god tillidskultur og et tæt samarbejde på kryds og tværs, gør generelt Aalborg Lufthavn til et sted, hvor man føler sig tryg og motiveret – og det kan både kunder og ansatte mærke.
- At Aalborg Lufthavn nu er blevet kåret som en af Danmarks bedste arbejdspladser er en blåstempling af den kultur, der er opbygget gennem årene – og et vidnesbyrd om, at det betaler sig at investere i både mennesker og relationer, slutter Niels Hemmingsen.