Aalborg Lufthavn vil i endnu tættere dialog med de mange passagerer, der hvert år rejser til og fra lufthavnen. Derfor går lufthavnen nu på Facebook, Instagram, Twitter og LinkedIn
Siden 2008 har Aalborg Lufthavn markedsført sig via forskellige traditionelle medier, som eksempelvis på TV, i printannoncer, i bybilledet og radioen - alt sammen for at opbygge kendskab til Aalborg Lufthavn. De vigtigste budskaber i kommunikationen har altid været den gratis parkering samt de mange feriemål, man direkte kan rejse til fra Aalborg Lufthavn.
- Gennem de sidste år har vi, i vores markedsføring af Aalborg Lufthavn, lagt vægt på at opbygge kendskab til vores produkt, og det har vi gjort ved at være i de mange medier, som vores målgruppe bruger. Vores analyser viser, at vi år efter år har øget kendskabsgraden til Aalborg Lufthavn betydeligt i hele Danmark, hvilket har trukket flere passagerer til. Nu går vi så på de sociale medier - og nogen vil måske mene, at det også var på tide, men vi har vurderet, at vi først skulle have fundamentet omkring vores brand og image på plads, og det har vi nu, hvorfor det er en naturlig udvikling i vores marketingstrategi, siger Rikke Mølgaard marketingdirektør i Aalborg Lufthavn.
Med tilstedeværelse på de sociale medier vil Aalborg Lufthavn i dialog med de rejsende og potentielt nye rejsende. På Facebook og LinkedIn kan brugerne eksempelvis forvente dialog, rejseinspiration, nyheder, indblik i lufthavnen, underholdning m.m.
- Ved at være til stede på de sociale medier giver det os mulighed for at komme tættere på de rejsende og omvendt, og som en nærværende og international lufthavn ønsker vi at være, hvor forbrugerne er. For eksempel åbner vores Facebook-side ikke blot op for en tovejskommunikation, men også for at mødes i et fællesskab, hvor passionen for rejser og lufthavnslivet er i fokus, slutter Rikke Mølgaard.
På fire år er antallet af direkte destinationer ud af Aalborg Lufthavn øget fra 18 til ikke færre end 40 destinationer.